22 Mayıs 2010 Cumartesi

yalan, oyun


oysa ki biliyordum yalan olduğunu bir çok şeyin. yani söylemiştim bile yüzüne;
" yalanlar söyle bana, inanırım. sorun değil. mutlak bir doğru peşinde değilim."
ne yalanı demişti. yalan yok. gerçek burada ve ben gerçeğim. ama değilmiş işte küçük oyunlar, küçük yalancıklar.

donup kalıyorum. oysa ki her olaydan sonra uslandım diyordum kendime. bir daha olmayacak. bu son diyordum. artık kolay kolay kanmaz bu kız oyunlara.
ama en yenilmeye doymayan güreşçilerdenmişim. toprağı öptükçe kaldırıyorum başımı dimdik.

yalan söylesende inanırım demiştim, yalan yok bende dedi. ama en büyük yalanı bir iki cümlemde kocaman ortaya saçıldı.
bir avuç bilyeydi sanki yalanlar. avuçu bir boşalttık, dağılan bilyeler gibi oraya buraya dağıldı yalanlar...

bir oyun varmış, sokak arasında 3 çocuğun oynadığı. doktorculuk mu evcilik mi saklambaç mı oynasalar karar verememişler. herkesin birbirine bir oyun sözü varmış oysa ki. sonra bir şey olmuş bir cümle çıkmış üç oyuncudan birinin ağzından iş karışmış. oyunlar, sözler sarpasarmış. sokak boşalmış!

yalan olduğunu, oyun olduğunu, birbirimizi kandırdığımızı biliyordum. ama bu kadar büyük bir yanılgının kahramanları olmayı hak ettiğimizi bilmiyordum, öğrendim.

şimdi sıradaki gelsin, bu oyun bitti!

2 yorum:

  1. yalan olduğunu, oyun olduğunu, birbirimizi kandırdığımızı biliyordum. ama bu kadar büyük bir yanılgının kahramanları olmayı hak ettiğimizi bilmiyordum, öğrendim....
    şimdi sıradaki gelsin, bu oyun bitti!

    Kimbilir hangi kişi gelecek....Bile bile inanmak sonrasını düşünmek ama oyun bitincede üzülmek böyle olsa gerek...Güzel bir yazı,Kaleminiz daim olsun yazan yüreğe sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim utandım güzel cümleniz karşısında...

    oyunlar, yalanlar artık her daim içimizde , yakınımızda sanırım. hiç beklemediğim bir zamanda bir oyunun içinde kocaman bir yalanın içinde buldum kendimi...
    ama sonra baktım buna takılmamak lazım diye düşündüm. her acı bu konu üzerine her söz yalana değer verecek. en iyisi olduğu yerde öylece bırakmak. sahiplenmek isteyen sahiplenir ama ben bıraktım
    umarım bir daha ki oyun bu kadar ruh sıkmaz.

    YanıtlaSil