24 Ocak 2011 Pazartesi

kestim kestim, kendimden kurtulamadım!

kadın kısmına bazı anlar saçları ağır gelir.sanki saçlarıdır dertlerinin en büyük sebebi. kafası o kadar doludur ki saçlar ağırlık yapar.

o an alır eline makası bazısı , bazısı gider bir berber koltuğuna armağan eder saçlarını.berberin makasına saçlarını bırakan kadınları daha sakin bulurum,, geçici bir depresyondur onların ki, kesip kurtulurlar. sorun sadece bir yerdedir. onu atlatırlar zaman geçince nasıl saçları uzuyorsa , zaman geçer dertleri de unutulur. ama bazısı vardır. sorun kendisidir. kendine ait şeyleri yolup atası gelir, kesip kesip yok edesi, kazıyası.

bir dönem belimden daha da aşağıları doğru giden saçlarım vardı. bildiğin kezban, örerdim filan. üzerine oturacaksın diye alay edilirdi. o zamanların birinde sorunum kendimleydi.hep yolmak istedim başımın üzerindeki ağırlığı. hep zarar vermek istedim birşeylerime. alırdım elime makası santim santim. banyoya armağan ettiğim saçları gördükçe keyif alırdım.hatta yurtta kızlar korkardı. teknik resimden gelirdim, üzerim araziden geldiğimden dolayı toz içinde. çizim çantamı bir köşeye atar elimde havluyu alır bir de makas giderdim devlet yurdunun sadece ince bir perde ile örtülü dar kare banyosuna. makası elime alışım "bugün yine bir sorunla karşılaştım ve baş edemedim", "sevgilim canımı acıttı ama onu kaybetmemek için sustum " ya da "ölesim var bugün kafam ağır kendime" demekti aslında ve bunu anlıyorlardı kızlar. susarak, ürkerek bakıyorlardı...

o sebepten kendi saçını kesmek bazen birilerini bazen kendini cezalandırmaktır. bazen dertleri yok etmek için bazense ben dertli biriyim demek için yapılan eylemdir.keyiflidir ama biraz da acılı.

yakın vakitte gene saçımı kesesim geldi. ama artık yolamıyorum çünkü çok az saçım, yok ettim tüm saçımı 6 yılda. kendim kesip rezil olmamak içinde gittim berbere. azıcık ucundan dedim. ama o da ne varsa aldı götürdü sanki ya da bana öyle geliyor . yine de azıcık ucundan aldırdım , mutluyum diyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder