19 Nisan 2012 Perşembe

cesar mendoza'yı okuyunuz bakınız ne demiş

tanrı' yla aynı fikirde değilim
intihar edenlerin
cehenneme gideceği konusunda.
kainatın yaratılışına
katılmaktan bıktığımda ruhum,
intihar edeceğim ben de
denenmemiş bir yolla.

nerdeyse bütün akıllı kalpler
intihar edip siktir çekmiş yeryüzüne.

ben ateist değilim, babasıymış gibi
tanrı' ya küsen bir çocuğum.
eğer tanrı intihar edenleri ve nietzsche' yi
cehenneme gönderirse
cehennemde yanmayı tercih ederim ben de,
tanrı dürüstlüğü sever.

tanrı'nın hayal gücünü beğenmiyorum.

ben tanrı olsam
peygamberler göndermez
direkt konuşurdum insanlarla.

ben tanrı olsam
hitler' i iyi kalpli bir yahudi olmakla cezalandırırdım,
yahut yetenekli bir yazar yapardım onu.
içindeki kötülüğü insanlara değil
tuvallere boşaltırdı

ben tanrı olsam
devletler yok olur
gül kokulu bireyler var olurdu sadece,
atlar çılgın zamanlar koşardı.

ben tanrı olsam
düşünce gücüyle herkesin
istediği karakter olmasını sağlardım,
dünya bir şiirin
yaratılım sürecine dönüşürdü böylece.

ben tanrı olsam intihar ederdim
insanlarla birlikte
acı çekmeyi öğrenemediğim için..

2 yorum:

  1. Bütün bunları insanların yaptığının farkında olmadan, yaradanı suçlamak!!
    Savaşları yapan biziz, egolarımızı tatmin için durmadan yiyişen yine biziz. Devletleri kuranlarda biziz.Bu kadar iyiysek neden savaşıyoruz. Neden durmadan bir koltukta oturmak istiyoruz. Hepsini biz yapıyoruz dünya üzerinde ne kadar olumsuz şey varsa. O nemi yapıyor. Sadece o güne kadar bekliyor. Bize süre vermiş öylece bekliyor. İNSAN olmamızı bekliyor. Yoksa O'nun herşeye gücü yeter.Hepimizi birer kukla olarak yaratmak isteseydi, bir kalıphane kurar aynı kalıptan çıkarır mükemmel süper dahi en iyi en güzel en akıllı en yürekli en kahraman en seven olarak aynı kalıptan yaratırdı.Hiç zor değil.Ama bumudur?

    Bir ruh iken, bedene bürünmek için kimbilir ne sözler verdik O'na. Şimdi söyleyin bana o sözlerin kaç tanesini tutuyoruz. İntihar etmekmi daha cesurca,yoksa bunca pisliğe buladığımız dünya üzerinde yaşamaya çalışmakmı? Bunca pislettiysek herşeyi ellerimizle, yaşadığımız süre boyunca hissetmeliyiz tüm kötülükleri. Kaçıp gitmek ne kadar korkakça, ne kadar bencilce.
    Sadece yazılmış olmak için yazılmış bir yazı,intiharcıların aykırı olmak modu tadında. Hiçbir kelimesine, hiçbir cümlesine katılmıyorum. Sadece dünya üzerine konuşlandırılmış bir yazı. Eğer iyi insan iseniz, ödülü bu dünyada beklemeyiniz. Bu dünya da imtihandayız.(Artı iyi insanlar ödül beklemez, sadece iyi olur.) Sonuçlar ölümden sonra açıklanacak. Geçen geçer, kalan kalır..
    AKILLI KALPLER DEĞİL, HER İŞİ YARIM BIRAKMAYI SEVEN BENCİL KALPLER İNTİHAR EDER!
    Birisi yorum yazmış sözlükte
    "insanı her okuduğunda rahatlatan bir şiire sahip olan şair."
    Bu sözlük yazarını bulup gözlerinin içine bakıp,
    EMİNMİSİN? demeyi inanın ne çok isterdim..
    Hümanist bir şair yazar olduğunu düşünmüyorum.
    Sadece insanlıktan soğutan bir yazar olabilir o kadar..
    Siz insanlıktan soğumayın güzel kardeşim.
    O'nun sevgisi, şevkati, merhameti o kadar fazla ki bizlere tarif edilemez,dünyanın hiçbir diliyle anlatılamaz..
    Ya bizim O'na sevgimiz, muhabbetimiz?
    Asıl sorgulamamız gereken bu değilmi?
    Asıl sorgulamamız gereken kendimiz değilmiyiz?
    Ben O olsaydım dım dım dım diye giden cümleler silsilesi arasından sadece şu var akılda kalan "düşünce gücüyle herkesin istediği karakter olmasını sağlardım"
    Zaten istediğimiz karakteriz. Ya iyi ya kötü.

    Çok özlemişim bu sayfaya yorum yazmayı, ne iyi yaptınız da geldiniz, yazdınız..

    Sevgiyle, yürekle, iyilikle kalın..

    YanıtlaSil
  2. uzun zaman oldu ancak cevap veerebildim, kusura bakmayın.
    bu şiiri buraya ekledikten çokk sonra anladım ki aslında suçlanacak biri varsa o da insanmış.
    ah bizim tercihlerimiz ah bu bizim kendimizi bilmezliğimiz...

    YanıtlaSil